Kraftfuld oplægsholdere Luk flere salg

For mange fagfolk (konsulenter, designere, arkitekter, etc.) er præsentationer et centralt aspekt af salgsprocessen, som ikke kan ignoreres. Lad os se det i øjnene, du har fået en masse ridning på hvordan man ser, hvad du siger, og den måde du besvare spørgsmål. For at få flere nye kunder, skal du blive en mester i kunsten af en kvalitet præsentation.
En vellykket Oplæser er en, der kommer på tværs som tillid, kreative og overbevisende. Her er nogle vigtige elementer i en vindende præsentation:
1. Vær forberedt: kender motivet intimt. Være klar til at besvare spørgsmål og beskrive fordelene for din klient i detaljer. Godt i forvejen, brainstorme kundens eventuelle indsigelser og har en løsning parat.
2. Opret rapport: ikke være så fokuseret på den præsentation, du glemmer at pleje forholdet du bygger med dine kunder. De ønsker at vide, hvilken type person du er.
3. nuværende målsætninger: med hver komponent, som du til stede, forklare sine fordele og hvordan det vil hjælpe din klient nå deres specifikke mål.
4. Vis et koncept på et tidspunkt: ikke lægge alle dine kort på bordet. Hver idé fortjener særlig opmærksomhed. Hvis en kunde ser på arbejde før det er formelt forelagt, kan han eller hun danne negative udtalelser før høre sine fortjenester. 5. Beskriv, så Vis: det er vigtigt at tage det langsomt, at give dit publikum tid til at absorbere hvert koncept. Forklare detaljerne i hver ide, før du få det vist.
6. lad ’em holde det: når du lægger noget i nogens hænder, de begynder at føle ejerskab. Lad din klient få involveret i din kreative proces. Tilskynde spørgsmål og diskussioner.
7. holde det enkelt: holde din beskrivelse, direkte, klare og koncise. Ikke oversell med lange forklaringer. Gode idéer behøver ikke at blive skubbet.
8. Lad informeret: Sørg for, at du er klar på, hvordan du vil bevæge sig fremad. Du kan have til at være en til at sige, “Så, hvad er vores næste skridt?” Din klient kan ikke have et endeligt svar, så vær forberedt på at definere dette. For eksempel kan du foreslå en bestemt dato for en opfølgende opkald eller møde.
Øvelse gør mester. Hvis du ikke er komfortable med at lave præsentationer, rollespil med en associeret virksomhed eller ven. Du kan også udføre foran et spejl. Observere din kropsholdning og manerer. Er du fidgeting? Bevarer du øjenkontakt? Er du klar til at overtale og foretage et opkald til handling?
HANDLINGSPUNKT: Undersøge din præsentation stil ved at bede om en anden udtalelse fra en person, du har tillid til. Dette er ikke nemt at gøre, men hvis du bruger denne feedback til at forbedre dine færdigheder, du vil høste frugterne.
Copyright 2006 Marketing Maven

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *